JUOKSUVALMENNUS

Opi juoksemaan ilolla - tule mukaan ja nauti juoksemisesta

KENELLE

Juoksukoulu ILOLLA on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat oppia juoksemaan ja harjoittelemaan oikein. Lähtötasosi voi olla mikä tahansa, kunhan vain itse haluat parantaa kuntoasi ja sinulla on mahdollisuus harrastaa liikuntaa aluksi 4-5 tuntia viikossa. Osa harjoituksista on lihaskuntoharjoituksia, osa juoksuharjoituksia ja ne ovat pääosin kuormitukseltaan helpohkoja. Aluksi kovemmalta tuntuvia harjoituksia on vain yksi viikossa. Jatkossa ensin nostemaan määrää ja vasta sitten tehoa. Hyvä palautuminen on juoksukoulunkin harjoittelun perusta. Juoksukoulussa harjoitellaan yhdessä ja sen on monelle tosi kannustavaa ja sitouttavaa tekemistä.

MIKSI JUOKSUVALMENNUKSEEN

Tuntuuko juoksemisen ja harjoittelun aloittaminen hankalalta? Haluatko kehittyä ja välttyä turhilta vammoilta? Lopahtaako intosi aina muutaman juoksukerran jälkeen? Onko yksin juokseminen tylsää? Haluatko omaa aikaa? Onko kehittymisesi pysähtynyt ja parantaa tuloskuntoasi? Nämä ovat yleisimpiä syitä hakeutua valmennukseemme ja niihin vastaamme osaamisellamme.

Valmennettavillamme on monesti myös jokin tietty tavoite, maraton tai muu juoksutapahtuma, johon tähdätään joko ryhmässä tai yksilönä. Ohjelmoidulla harjoittelulla ja yhdessä tehden tavoitteen saavuttaminen onnistuu parhaiten.

MARATONKLUBI

Maratonklubissamme harjoittelee kolmisenkymmentä eri tasoista liikkujaa. Pääsyvaatimuksena Klubiin on pidetty vähintään puolimaratonin suorittamista tai vastaavia taitoja. Klubi perustettiin tarpeeseen, joka syntyi kun juoksukoulumme suorittaneet liikkujat halusivat jatkaa harrastustaan ryhmämuotoisesti sekä ohjelmoidusti. Klubin jäsenet saavat siis klubiin kuuluessaan täyden valmennuksen sovitusti, sekä mahdollisuuden osallistua Kunnon Fiilareittein järjestämille leireille, sekä sen koordinoimille tapahtumamatkoille. Kukin osallistuja vastaa itse tapahtumaan ilmoittautumisesta sekä kustannuksista.

VALMENNUKSEN FILOSOFIA


Valmentamisemme pohjautuu monipuolisuuteen ja pitkäikäisen harrastamisen mahdollistamiseen. Emme tavoittele pikavoittoja, vaan haluamme kehittää yksilöä maltilla ja välttää niin yleisiä rasitusvammoja, sekä ylikuormitusta. Yksilöllisyys ja oikea harjoituskuormitus sekä palautuminen ja lihashuolto ovat ne perusteet, yhdessä riittävän unen ja laadukkaan ravinnon kanssa, joihin valmentamisessa kiinnitämme erityistä huomiota. Monipuolinen liikunta antaa mahdollisuuden kehittää koko elimistöä sietämään kovaakin harjoittelua, mutta kuitenkin kaiken perusta on riittävä matalatehoinen harjoittelu. Luonnossa liikkuminen tuo omat erityispiirteensä harjoitteluun ja antaa mahdollisuuden palautua myös henkisestä kuormituksesta

Juoksun taloudellisuus ja juoksutekniikan kehittäminen Teemme monipuolisia juoksu- ja liikuntaharjoitteita, tavoitteena on kehittää juoksun taloudellisuutta sekä oikeanlaista tekniikkaa minimoimaan rasitusvammojen syntymisen. Harjoitukset toteutetaan iloisin mielin, pilke silmäkulmassa ja ne ovat monipuolisia sekä vaihtelevia. Kuvaamme ja analysoimme juoksutekniikkaa, annamme palautetta ja ohjaamme oikeaan tekniikkaa kehittäen. Kullakin on oma yksilöllinen juoksutapa, eikä tekniikan muuttaminen ole itsetarkoitus vaan tarkastelemme asiaa yksilön näkökulmasta.

"Kiva treeni, ei tälläistä tulisi yksin tehtyä"

Harjoittelumme on monipuolista ja vaihtelevaa. Toteutamme harjoituksissamme monipuolisuuden kehittävää periaatetta.

"TREENATESSA TUNTUI KAMALALTA MUTTA NIIDEN JÄLKEEN OLI HYVÄ FIILIS"

Palautteen antaminen ja vastaanottaminen on osa henkilökohtaista kehittymistä.

JÄRJESTÄMME MYÖS JUOKSUMATKOJA JA -LEIREJÄ!

Tee juoksuharrastuksestasi elämäntapa ja hauska harrastus, ota osaa tapahtumiimme. Katso lisää JUOKSUMATKAT JA -LEIRIT >>>